Starosta Powiatu Chełmińskiego zaprasza do składania wniosków o organizację prac interwencyjnych, w ramach których utworzy
15 miejsc pracy dla skierowanych bezrobotnych lub skierowanych bezrobotnych opiekunów osoby niepełnosprawnej
ZASADY ORGANIZACJI PRAC INTERWENCYJNYCH:
1.W ramach niniejszego ogłoszenia Starosta może utworzyć 15 miejsc pracy dla określonej grupy bezrobotnych lub bezrobotnych opiekunów osoby niepełnosprawnej,w ramach projektu „Podniesienie aktywności zawodowej klientów publicznych służb zatrudnienia –PUP w Chełmnie (II) ”, do zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych kierowane będą osoby bezrobotne lub osoby bezrobotne - opiekunowie osoby niepełnosprawnej, zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chełmnie, w szczególności osoby należące do grupy osób w niekorzystnej sytuacji tj., kobiet, osób młodych w wieku 18-29 lat, osób z niepełnosprawnościami, osób w wieku powyżej 50 roku życia, osób długotrwale bezrobotnych, osób o niskich kwalifikacjach i/lub kompetencjach, które do tej pory nie uczestniczyły w formach aktywizacji zawodowej (szkolenia, staże, prace interwencyjne) realizowanych w ramach w/w projektu.
W ramach niniejszego ogłoszenia Starosta może dokonywać zwrotu poniesionych przez pracodawcę kosztów z tytułu zatrudnienia:
- bezrobotnych zatrudnionych na okres do 6 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy w ramach prac interwencyjnych w wysokości uprzednio uzgodnionej nieprzekraczającej jednak kwoty 1660,00 zł i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za co miesiąc ich zatrudniania;
- bezrobotnych opiekunów osoby niepełnosprawnej zatrudnionych na okres do 6 miesięcy co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy w ramach prac interwencyjnych w wysokości uprzednio uzgodnionej nieprzekraczającej jednak kwoty 2300,00 zł i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia za co miesiąc ich zatrudniania.
2.Pracodawca jest obowiązany, stosownie do zawartej umowy, do dalszego zatrudnienia odpowiednio:
- skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 4 miesięcy, po zakończeniu okresu podlegającego refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne,
- skierowanego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy przez okres co najmniej 4 miesięcy, po zakończeniu okresu podlegającego refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne.
3. Niewywiązanie się z warunku, o którym mowa w pkt.2, lub naruszenie innych warunków umowy powoduje obowiązek zwrotu uzyskanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanej pomocy od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
4.W przypadku rozwiązania umowy o pracę przez skierowanego bezrobotnego lub skierowanego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej , rozwiązania z nim umowy o pracę na podstawie art. 52 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub wygaśnięcia stosunku pracy skierowanego bezrobotnego lub skierowanego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej w trakcie okresu objętego refundacją albo przed upływem okresu dalszego zatrudniania, o którym mowa w pkt.2 starosta kieruje na zwolnione stanowisko pracy odpowiednio innego bezrobotnego lub innego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej.
5. W przypadku odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego lub skierowanego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty. W przypadku braku możliwości skierowania odpowiednio bezrobotnego lub bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej przez urząd pracy na zwolnione stanowisko pracy, pracodawca nie zwraca uzyskanej pomocy za okres, w którym uprzednio skierowany bezrobotny lub skierowany bezrobotny opiekun osoby niepełnosprawnej pozostawał w zatrudnieniu.
6.Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne dokonywana w ramach prac interwencyjnych w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego lub zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego opiekuna osoby niepełnosprawnej stanowi pomoc de minimis spełniającą warunki określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r.w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023 ), rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowaniaart. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352z 24.12.2013, str. 9) wraz ze zmianą:
Rozporządzenie Komisji (UE) 2019/316 z dnia 21 lutego 2019 r. (Dz. Urz. L 51, 22.02.2019, str. 1)
lub rozporządzeniu Komisji (UE) NR 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz.U.UE.L.2014.190.45).
Pracodawca/Przedsiębiorca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2023r. poz.702 z późn. zm.) do wniosku dołączają informacje, zaświadczenia lub oświadczenia w zakresie o którym mowa w art. 37 ust.1 i 2 tej ustawy.
Niespełnianie warunków przez pracodawcę - beneficjenta pomocy w zakresie w/w zapisów powoduje brak możliwości zawarcia umowy o organizację prac interwencyjnych.
DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZAPRASZAMY PRZEDSIĘBIORCÓW/PRACODAWCÓW:
1.W stosunku do których nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację oraz nie przewiduje się złożenia wniosku o otwarcie postępowania upadłościowego, ani likwidacyjnego.
2.Którzy na dzień złożenia wniosku nie zalegają z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz nie zalegają z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych.
3.Którzy w ciągu ostatnich 365 dni nie zostali ukarani ani skazani prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy i nie są objęci postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy (zgodnie z art.36 ust.5e pkt. 2 ustawy o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy).
4.Spełniających warunki formalne określone w rozporządzeniu MP i PS z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz. U. 2014, poz. 864 z późn. zm.).
DO WNIOSKU NALEŻY DOŁĄCZYĆ:
1)Uwierzytelnioną kserokopię umowy spółki w przypadku spółek prawa cywilnego.
2)Pełnomocnictwo do reprezentowania pracodawcy.
3)Oświadczenie, czy Pracodawca/Przedsiębiorca jest beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2023r. poz.707 z późn. zm.).
4)Oświadczenie, że w stosunku do Przedsiębiorstwa/Pracodawcy nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację oraz nie przewiduje się złożenia wniosku o otwarcie postępowania upadłościowego, ani likwidacyjnego.
5)Oświadczenie, że na dzień złożenia wniosku Pracodawca/Przedsiębiorca nie zalega z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz nie zalegam z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych.
6)Oświadczenie, że w ciągu ostatnich 365 dni Pracodawca/Przedsiębiorca nie został ukarany ani skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy i nie jest objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy (zgodnie z art.36 ust.5e pkt. 2 ustawy o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy).
7)Zgłoszenie krajowej oferty pracy.
8)Pracodawca/Przedsiębiorca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz.702 z późn. zm.) do wniosku dołącza informacje, zaświadczenia lub oświadczenia w zakresie o którym mowa w art. 37 ust.1 i 2 tej ustawy - tj. odpowiednio:
a)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – wzór formularza jest załączony do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r., poz 1206 z późn. zm.) lub odpowiednio
b)Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w sektorze rolnym lub pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury, stanowiący załącznik Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 121, poz 810)
Wzory formularzy znajdują się na stronie www.uokik.gov.pl
W przypadku otrzymania pomocy de minimis w okresie minionych 3 lat przed dniem złożenia wniosku, do wniosku należy załączyć: wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał przedsiębiorca w okresie minionych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku lub złożyć oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w okresie minionych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.
Druk wniosku można pobrać ze strony internetowej tut. Urzędu: www.chelmno.praca.gov.pl
SKŁADANIE WNIOSKÓW:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Powiatowym Urzędzie Pracy, ul. Świętojerska 1, 86-200 Chełmno (Sekretariat, pokój nr 8) lub przesłać pocztą tradycyjną do Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmnie, przy ul. Świętojerskiej 1(decyduje data doręczenia).
Termin składania wniosków upływa z chwilą wyczerpania limitu środków EFS +, realizacja wniosków następować będzie stopniowo według kolejności ich złożenia.
W przypadku gdy wnioski, są nieprawidłowo wypełnione lub niekompletne, starosta wyznacza wnioskodawcy co najmniej 7-dniowy termin na ich uzupełnienie. Wnioski nieuzupełnione we wskazanym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Bliższych informacji na temat zasad organizacji prac interwencyjnych udziela Pośrednik pracy mgr Violetta Chojnicka, nr tel. 56 686 00 41 wew. 171 .