taStarosta Powiatu Chełmińskiego rozpoczyna nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów  wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy.
 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów rozumiany jest jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych dwóch kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie po dniu 1 stycznia 2020r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
 
Dofinansowanie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
 
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na swoją siedzibę w formie elektronicznej korzystając z sytemu http://praca.gov.pl w zakładce „Tarcza antykryzysowa".
Złożenie wniosku w formie elektronicznej pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie. Zaleca się, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie, bez potrzeby przychodzenia do Urzędu.
 
Przedsiębiorcy, którzy nie mogą skorzystać z ww. formy proszeni są o wypełnienie wniosku wraz z załącznikami https://chelmno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia i  umieszczenie go  w skrzynce podawczej urzędu (skrzynka znajduje się przy wejściu głównym do urzędu, wewnątrz budynku - dostęp tylko w godzinach pracy urzędu) lub przesłanie pocztą tradycyjną. Powyższy sposób złożenia wniosku wydłuży procedurę.